Új szabályok 2021. január 1-jétől
A jótállási feltételek kizárólag tartós fogyasztási cikkekre, fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott termékekre vonatkoznak.
· {C}{C}A jótállás időtartama eladási ártól függően változik:
-
- 10 000-100 000 forintig: 1 év
- 100 000-250 000 forintig: 2 év
- 250 000 forint felett: 3 év.
- 10 000-100 000 forintig: 1 év
}· {C}{C}A határidők elmulasztása továbbra is jogvesztéssel jár.
o {C}{C}ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor az átadás napja lesz a jótállás kezdő időpontja;
o {C}{C}kijavítás esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amíg a fogyasztó a cikket nem használhatta.
· {C}{C}A vállalkozás a jótállási jegyet már elektronikusan is átadhatja a fogyasztónak – legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon. Ez esetben a jótállási jegyen fel kell tüntetni a vállalkozás képviseletében eljáró személy elektronikus aláírását.
Ha nem elektronikus úton kerül sor az átadásra, a jótállási jegynek a vállalkozás bélyegzőlenyomatát és a képviseletében eljáró személy aláírását is tartalmaznia kell.
}· {C}{C}A jótállásból eredő jogok érvényesíthetőségének nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
}· {C}{C}A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
}· {C}{C}Bizonyos esetekben a vállalkozás a fogyasztási cikk cseréjére, ha pedig ez nem lehetséges, a vételár visszafizetésére lesz köteles a következők szerint:
o {C}{C}ha az első javítás során kiderül, hogy a cikk nem javítható, és a fogyasztó másként nem rendelkezik;
o {C}{C}ha a jótállási időtartam alatt a cikk három javítás után ismét meghibásodik, és a fogyasztó eltérően nem rendelkezik; valamint, ha a fogyasztó nem igényli a vételár leszállítását, és nem kíván javítást;
o {C}{C}ha a kijavításra az igény közlésétől számított 30 napig nem kerül sor.
· {C}{C}A cserére, visszafizetésre 8 napon belül sort kell keríteni.
A fentiek nem vonatkoznak bizonyos fogyasztási cikkekre
· {C}{C}Ha a kijavítás/kicserélés időtartama meghaladja a 15 napot, akkor a vállalkozás köteles tájékoztatni a fogyasztót ennek várható időtartamáról. Ez a tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton, vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történhet meg.
}· {C}{C}A javítószolgálat köteles igazolható módon értesíteni a vállalkozást
o {C}{C}a javítás elvégzéséről annak megtörténtét követő öt munkanapon belül; továbbá
o {C}{C}a megállapítást követő öt munkanapon belül, ha: a dolog nem javítható; a javítás várhatóan tizenöt napnál hosszabb időt vesz igénybe, vagy a javítás nem lehetséges harminc nap alatt.