Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Rendszerintegráció

A rendszerintegráció, mint fogalom, egy olyan komplex folyamatot jelöl, melyben egy adott informatikai struktúra alkotóelemeit összekapcsoljuk. Ezt előzi meg a hálózat tervezése, vagy már létező rendszer esetén az infrastruktúra felmérése, amely elengedhetetlenül szükséges a hatékony és jó munka kivitelezéséhez. Lényeges tényező még, hogy egy projekt kivitelezése mindig az adott vállalat informatikusaival szorosan együtt működve történjen.

Ezen szolgáltatásainkat a KKV szektortól egészen a multinacionális cégekig tudjuk biztosítani.

 

Főbb szakterületeink:

 

  • Minőségi hálózatok tervezése, építése, üzemeltetése szaktanácsadással (komplex hálózatépítés és üzemeltetés):                 Magába foglalja a kábeles- és wifi rendszereket, a szükséges virtuális hálózatok meghatározását igény szerinti korlátozásokkal. A kiépítés mellett különböző megoldásaink vannak üzemeltetésre is, amely az ügyfél igényei szerint kerül kidolgozásra.
  • Speciális szakterületek: Hálózati felügyelet (SNMP monitoring)  A hálózat monitorozása kiemelten fontos, mivel lényegesen segíti az informatikusok munkáját. Egy jól monitorozott hálózatban nagyon rövid idő alatt ki lehet szűrni egy adott eszköz meghibásodását. A forgalom folyamatos mérésének a segítségével könnyen meg lehet állapítani, hogy van-e túlterhelt szegmense a hálózatnak, valamint nagy segítséget adhat a későbbi fejlesztések, bővítésekre tervezésekor.
  • WiFi rendszerek tervezése, kiépítése, konfigurálása.A mai világban dinamikusan fejlődő ágazat a vezetéknélküli – WiFi - megoldások építése. Régebben hátránya volt a sokkal kisebb sávszélesség, de a mai technológiákkal már gbites WiFi vonalak megvalósítása is lehetséges: nagyon jól becsatolható egy-egy akár pár km-re lévő telephely is egy pont-pont kapcsolattal.Emellett az irodai WiFi - hálózatok esetében is nagyon fontos, hogy azok mindig stabilak és gyorsak legyen, mivel ma már a laptop és egy WiFi-képes mobileszköz szinte elengedhetetlen a mindennapi munkában.Robbanásszerűen terjednek az IoT eszközök, így gyakorlatilag mindenféle eszköz igényelheti az internetet, az okostévéktől a kenyérpiritókig. Ennek megfelelően az elmúlt időszakban jelentősen nőttek vállalati szinten a WiFi-vel kapcsolatos elvárások, mivel rengeteg időt veszíthet egy vállalat a nem jól tervezett, vezeték nélküli rendszere miatt.
  • Wireless rendszerek felmérése, monitorozása, hibaelhárítása.

A WiFi-képes eszközök hirtelen megnőtt nagy száma miatt gyakori jelenség, hogy egy rendszer hirtelen elavul. Ilyenkor célszerű egy teljes felmérést végeztetni az aktuális rendszeren és meghatározni, hogy milyen strukturális fejlesztésekre van szükség a megnövekedett forgalom kezelésére.

  • VPN (Site-to-Site, Remote Access)      Ha egy vállalat több telephellyel rendelkezik, akkor célszerű ezeket a hatékonyabb kommunikáció miatt is valamilyen megoldással egy hálózatba kapcsolni. Ennek több módja is van, például a bérelt vonal, ami igen költséges megoldás. Erre kínál alternatívát nagyon jó és olcsóbb megoldásként egy, az internet felett titkosított vonal kiépítése a telephelyek között. Ez a site-to-site VPN, amely - ahogy a neve is mondja - két oldalt köt össze egy hálózattá.
    Egy másik elterjedt VPN fajta a remote access VPN, amelynek segítségével bárhonnan (ahol van internet kapcsolat) biztonságosan lehet egy géppel csatlakozni a vállalat hálózatához. Ezeknek többféle hitelesítési szintjük van. Itt külön kiemelhető a CISCO anyconnect VPN megoldása, amelyhez egy nagyon egyszerűen és könnyen konfigurálható VPN kliens szoftver társul, így a felhasználónak a megfelelő információk birtokában nem bonyolultabb bejelentkezni a hálózatba, mint például egy közösségi portálra.
  • Switchek, routerek, tűzfalak szállítása és telepítése
    Az informatikai hálózatok központi elemei a switchek, amelyek összeköttetést biztosítanak a hálózat egyes eszközei (szerverek, munkaállomások, nyomtatók, stb.) között és biztosítják a megfelelő elemek egymással folytatott kommunikációját. A mai switchek már jellemzően gigabites kapcsolaton keresztül csatolják be a felhasználókat és akár 10gbites kapcsolaton keresztül képesek gerinchálózatot alkotni. A hálózatot szegmensekre bontják virtuális alhálózatok segítségével, így még jobban lehet optimalizálni, vagy védeni a hálózat különböző részeit. Támogatják már a QoS-t, aminek segítségével valós idejű (real time) tartalmakra a lehető legkisebb késleltetéssel képesek továbbítani a csomagokat. Gondolunk itt a videó- és hangalapú kommunikációra. Manapság már nem ritka, hogy képesek az OSI modell rétegbesorolásának 3. szintjén működni, így a beléjük integrált routing protokollok segítségével már több hálózatot is képesek összekapcsolni. 
    A routerek jelentősége némiképp csökkent a Layer-3-as switchek elterjedésével és a tűzfalas VPN megoldások népszerűsége miatt, hiszen az alap routing funkciókra már ezek is képesek. Ettől függetlenül összetettebb topológiával rendelkező cégeknek még mindig jobb céleszközök, vagy esetleg bérelt vonalas összeköttetések lebonyolításához. Képesek egyszerre több internetszolgáltatóhoz is kapcsolódni. Kisebb vállalatoknál még mindig népszerűek az úgynevezett ISR routerek, amelyek a routing funkciókon kívül még tűzfal- és VPN megoldásokat is kínálnak.
    A mai világban nagyon nagy hangsúly van a biztonságon, mivel rengeteg kártékony szándékú program és weboldal van az interneten, vagy akár direkt támadás áldozatává is válhatunk! A nem hatékony védekezés jelentős károkat okozhat a vállalatunknak. Ennek megelőzésére számos céleszközünkkel tudunk ajánlatot adni, amelyek már modernebb hálózatfigyelési technológiákkal rendelkeznek akár alkalmazás szinten is. Egy ilyen megoldás a nem szokványos hálózati forgalmat detektálja és ha kell, képes megelőzni egy esetleges támadás sikerességét.
  • Szünetmentes tápegységek (UPS)                Egy jó szünetmentes rendszer jelentős anyagi veszteségtől és termeléskieséstől tud minket megóvni egy váratlan áramkimaradás, vagy áramingadozás esetén. Az UPS rendszerek áramkimaradás esetén képesek szakadásmentesen tovább üzemeltetni a hálózati eszközöket, szervereket egy, a rendszer kiépítettségétől függően jól kiszámolható ideig. Amennyiben a cég működése jelentősen függ az informatikai szolgáltatásoktól, akkor hosszabb távon (és nagyobb kapacitással) aggregátorok telepítésével 100%-os maradhat a hálózat teljesítménye és rendelkezésre állása akár egy hosszabb áramszünet esetén is.
  • SOS Hibaelhárítás (HelpDesk) szolgáltatás 7*24 órában                Amennyiben fontos egy adott vállalatnak a folyamatos rendelkezésre állás egy esetleges meghibásodás, vagy egy gyors módosítás miatt, akkor fontos ezen szolgáltatásunkat ajánljuk. Ennek keretein belül a nap 24 órájában a hét minden napján technikai támogatást nyújtunk akár csereeszközök biztosításával bármikor hívható ügyeletünkön keresztül, ahol képzett rendszermérnökein állnak az Ön rendelkezésére. A HelpDesk fix havidíjas szolgáltatás, amellyel a költségek előre kalkulálhatóak; a költségeket és a szolgáltatás tartalmát az ügyfél igényei és a hálózat összetettsége együttesen határozza meg.

 

Rendszerintegráció
A végpontok meghajtásához szükséges aktív eszközök tervezése, beüzemelése, telephelyek közötti routeres kapcsolatok megvalósítása Cisco, HP, D-Link, FortiNet, Zyxel, TP-Link Aruba eszközökke

   

szolgaltatas @ lan.hu